• Wedstrijdverslag WSV - SDO zondag 21 mei 2023

21 mei 2023
  • Vandaag was de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen tegen SDO uit Bussum. Die is begonnen met een minuut stilte voor het overlijden van Gert ten Katen die ons afgelopen vrijdag is ontvallen. Gert was de grote man achter de TVC commissie (topvoetbal/contracten met selectiespelers) en trouwe supporter samen met zijn vrouw van alle wedstrijden, ook alle uitwedstrijden. Gert was ons vast WSV-uit maatje waar we afgelopen zondag nog naast hebben gezeten in het zonnetje in Beneden Leeuwen. Wat zullen we hem missen en we wensen Tinie en de familie veel sterkte.

Terug naar het voetbal. Ook deze tegenstander had nog belang, of rechtstreeks degraderen of nacompetitie. En net als de tegenstander van vorige week leek het wel of ze het bijltje er al bij neer hadden gegooid. Na een strakke voorzet scoorde Paul de 1-0 en 10 minuten later krulde Toby de bal in de verre hoek, onhoudbaar voor de keeper. En toen het pal voor rust ook nog 3-0 werd door een penalty van Joren, leek de wedstrijd gespeeld.

Leek maar net als vorige week hielpen we tegenstander weer in het zadel. De organisatie was ineens helemaal weg, de taken werden verwaarloosd en er kwam geen fatsoenlijke aanval meer vanuit de WSV koker. Het werd 3-1, 3-2 en toen kreeg SDO een penalty en dus de 3-3. Gelukkig was het bijna af want als er nog 10 minuten was doorgevoetbald hadden we ook nog verloren.

Na de wedstrijd tijd voor een aantal plichtplegingen die op uitdrukkelijk verzoek van de familie van Gert wel door moesten gaan. Er werd afscheid genomen van 2 spelers: Dylan de Bruin gaat zijn geluk beproeven bij MASV (de kampioen in onze klasse) uit Arnhem, en Joren stopt met actief voetballen en wordt assistent trainer van Richard Karrebelt volgend jaar. Ook de volledige staf verdwijnt en werd door de voorzitter Remco Kalksma passend toegesproken. Dank aan Jordy de trainer (gaat naar SEH in Heerde), Piet de assistent (gaat jeugd begeleiden en adviseur bij Beekbergen), Michel de keeperstrainer (stopt), Shamash de verzorger (stopt), Henry de teammanager (stopt) en Richard de andere teammanager (wordt hoofd opleidingen bij Robur et Velocitas). Een mooi team dat tot mooie resultaten heeft geleid en daarvoor alle credits verdiend. Verder werd Jorrel gekozen tot talent van dit seizoen en kreeg Mitchel de prijs voor de meest waardevolle speler voor het team (deze keuze zijn door de selectie gemaakt).

Volgende week nog een keer gas geven in het uitduel bij Top in Oss om des keizers baard om na een wat mindere 2e competitiehelft er toch nog een mooi einde aan te geven.

Met vriendelijke groet,