• Wedstrijdverslag WSV-Leones zondag 11 december 2022

11 dec 2022
  • Wat zou het lekker zijn om het jaar mooi af te sluiten. En zeker na de grote nederlaag van vorige week is het zaak zelfvertrouwen te tanken. De eerste helft was een gelijkwaardige strijd met iets meer balbezit voor WSV. Maar Leones kwam er soms heel snel uit en was een paar maal zeer gevaarlijk. Bij een ver schot op de paal buiten bereik van Siemen kwamen we goed weg. Aan de andere kant kregen we ook een aantal kansen en het was te omschrijven als flipperkastvoetbal. Tot de 16 werd er goed gecombineerd, het laatste stuk ging het een stuk moeilijker. En daarom een terechte 0-0 stand bij rust. En voor de toeschouwers even op temperatuur komen.

Na de rust werd er door WSV veel meer druk gezet en kreeg je het gevoel dat die goal toch wel een keer zal vallen met al die aanvallen. Zeker een keer of 20 werd er op goal geschoten. Of zou het toch zo’n middag worden waarbij je uren kan voetballen zonder goal. Het duurde nog wel tot de 84e minuut voordat die goal dan eindelijk viel. Dylan kreeg op links de bal en passeerde op onnavolgbare wijze op de achterlijn 2 spelers en schoot een echte zaalvoetbalgoal hoog in de touwen. Daarna werd het over en weer wat grimmiger en was er van de kerstgedachte weinig sprake 🌲. Maar de scheids zat er bovenop en hield het redelijk in de hand, in ieder geval zonder kaarten. Na 7 minuten blessuretijd was het toch echt gebeurd. Een keurige overwinning en vol goede moed de winterstop in.

De volgende wedstrijd staan op de agenda: zaterdag 7 januari uit tegen Urk, zondag 15 januari uit tegen AZC (Zutphen) en zondag 22 januari weer het vervolg van de competitie met wederom een thuiswedstrijd tegen Top uit Oss.

Uw verslaggever wenst hele plezierige kerstdagen en een goed begin van 2023