• Wedstrijdverslag Voorwaarts 1 - WSV 1 zondag 26 maart 2023

27 mrt 2023
  • Wedstrijden tegen Voorwaarts zijn de laatste jaren altijd mooie duels geweest en nu dus ook weer. Voor beide teams staat er in ieder geval nog wat op het spel met nog een 8 wedstrijden te gaan. Beide partijen spelen altijd verzorgd en aanvallend voetbal. En zo begon het ook. Na 12 minuten werd Joren in het strafschop gebied vast gehouden en dus strafschop. Dylan schoot onberispelijk alweer zijn 13e van het seizoen binnen. Maar de vreugde was van korte duur. IN de 15e en 18e minuten werd na niet adequaat ingrijpen van dichtbij gescoord. Het spel ging op en neer en diverse kansen waren er voor beide ploegen. Net voor rust scoorde Voorwaars met een mooi afstandsschot de 3-1 en dat is geen prettig moment om te gaan rusten.

Maar de na de rust weer volop strijd. Paul scoorde de belangrijke 3-2 in de 52e minuut en dat geeft extra energie. Maar ondanks de grote druk van WSV bleef Voorwaarts voetballen. De 3-3 hing in de lucht maar het liep toch anders. Een afgeslagen bal werd niet goed op de goal geschoten maar er stond nog iemand in de buurt die met de hak bal van richting kon veranderen. 4-2 en dus weer een ruimte marge voor Voorwaarts. Daarna werd het pompen of verzuipen maar dat had geen resultaat en dus een terechte nederlaag. En een mooie pot voetbal gezien waarbij de sportiviteit op het veld het vermelden waard is.

Vorige week door niet te spelen stegen we 2 plaatsen, nu met wel spelen zijn we die weer kwijt. Op het aantal verliespunten staan we nu 4e. Als MASV zo door blijft gaan, dan worden ze kampioen en winnen ook beide periodes. De derde periode gaat automatisch naar he hoogst geplaatste team zonder periode titel. Dan is het zo dat de nr.’s 2, 3 en 4 van de competitie de nacompetitie ingaan voor een plek in de 4e divisie. De 2e plek zou het mooiste zijn want dan ben je de eerste ronde vrij (van de 3 mogelijke rondes). Voor die drie plaatsen zijn er nog 7 teams in de race met een onderling verschil van 5 punten. En nog 6 of 7 wedstrijden te gaan. Het gaat dus nog wel degelijk ergens de komende 2 maanden. Spannend en mooi om nog zo mee te doen in het eerste jaar in deze eerste klasse.