• Bekerwedstrijd WSV - Hoonhorst 23 oktober 2022

25 okt 2022
  • Door blessures van Mitchel, Dylan K., Dylan de B. en Siemen kregen anderen vandaag de kans zich in de kijker te spelen. Een wedstrijd tegen een lager spelend elftal is niet per definitie makkelijk. Maar het begon ook voorspoedig. Na 2 minuten kopte Joren de 1-0 binnen. Op naar meer zou je zeggen. Maar zo ging het niet. Ondanks balbezit van wel 80% viel er lang geen goal. Het tempo lag veel te laag en daardoor werd veelal de hoge bal gespeeld en werd er weinig gecombineerd. Kansen waren er wel maar die werden niet benut. De 2-0 viel uiteindelijk in de 30e minuut en was een eigen doelpunt. Ook daarna bleef het tempo veel te laag en was er weinig durf en veel balletjes breed.

Na de rust werd het gelukkig een stuk beter. Meer diepte en meer combinatie. En de nodige kansen die helaas zeer slordig en onrustig werden afgewerkt. Na 15 minuten werd Joren naar de grond getrokken en benutte hij zelf de 3-0. Vlak daarna scoorde Damian van dichtbij de 4-0. Hoonhorst kwam totaal niet aan voetballen toe maar bleef wel keurig zijn plicht doen. Het slotakkoord kwam van de ingevallen Tobi. Van een meter of twintig krulde hij een vrije trap keurig in de bovenhoek.

Toch nog een mooie uitslag maar veel te laag in verhouding tot kwaliteitsverschil. Al met al een vrij plichtmatige overwinning en bijna niets weggegeven. Een makkelijke middag voor Largo. En een ronde verder in de beker.

Volgende week zijn we vrij. As. dinsdag wordt er wel geoefend tegen AGOVV (20.00 uur bij AGOVV) en volgende week dinsdag tegen WHC (de ploeg van Richard Karrenbelt.).